Lego + Muji = pyssel

LEGO och Muji har gjort ett fint samarbete – en superenkel idé som man kan bygga vidare på själv hemma när man väl har fått upp ögonen för det. Jag är sedan länge kritisk till Lego’s satsningar och icke-satsningar på tjejer som marknad. Här känns det som att det kanske är Muji som har kommit med ett kreativt förslag som tveklöst passar den kvinnliga målgruppen bra. 10-åringen ägnade hela lördagen i knäpptyst koncentration med farfars julklapp.

Om malinstroman

Head of SVT Interactive Children, ex VP of Product at Stardoll, experience from programming chat bots and educational and poetic MOO's. Balancing life between online matters and my 3 kids, their development, school, lives and future. concept and product strategy - agile development - creative solutions - girls’ gaming - gamification - growing organizations - management - digital and creative education.
Det här inlägget postades i genus, kategoriserande retorik, verktyg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s