Modets egen sagovärd

I arbetet med Stardoll lärde jag mig att varje säsong bläddra igenom säsongens runways på Vogue.com för att spana lekfulla teman låta användarna skapa fantasivärldar med. I år är det höstens filmer som har inspirerat mest tror jag.

Om unga i skolan kämpar för att inte sticka ut och vara fel, så kämpar modevärlden precis med det motsatta. Ju barnsligare och mer skruvade proportioner desto mer lyckat är det. Marc Jacobs har till hösten skapat sin egen mäktiga Alice i Underlandet-värld, Prada vill låta oss gå utan brallor i bara strumpbyxorna – så där som femåringarna på dagis mitt i vintern, och Marni letar nya former i Harlequin-estetiken.

Igår kväll såg min äldsta ut så här. Känns som att modeskaparna insåg vilken höstens förebild skulle bli.

landscape-movies-suicide-squad-harley-quinn-margot-robbie

Alice-in-Wonderland-2-New-Banner.jpg

Annonser

Om malinstroman

Head of SVT Interactive Children, ex VP of Product at Stardoll, experience from programming chat bots and educational and poetic MOO's. Balancing life between online matters and my 3 kids, their development, school, lives and future. Consulting in concept and product strategy and development - creative solutions - girls’ gaming and social media behavior - gamification - virtual shopping - growing organizations - management - digital and creative education.
Det här inlägget postades i lek, tonåring och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s